وقوع حادثه دریایی جدید در اطراف یمن (۸ خرداد ۱۴۰۳) رسانه های رژیم صهیونیستی : اسرائیل در فهرست سیاه سازمان ملل قرار می گیرد یک روز سیاه دیگر برای نظامیان صهیونیست در غزه (۸ خرداد ۱۴۰۳) حملات متعدد مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه (۸ خرداد ۱۴۰۳) وحیدی: مصیبت از دست دادن آیت الله رییسی برای ما سخت بود نگرانی شدید دموکرات‌ها نسبت به چشم‌انداز پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا تحویل کمک از طریق دریا به غزه را تعلیق کرد «بورل» شهادت رئیس جمهور فقید ایران و یارانش را تسلیت گفت دبیرکل سازمان ملل حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد | گوترش خواستار آتش بس فوری شد نشست تخصصی «بایدها و نبایدهای هشتم تیر» در مشهد برگزار شد مصر بار دیگر تعامل با تل‌آویو در گذرگاه رفح را رد کرد سردار قاآنی با سرپرست وزارت امور خارجه دیدار کرد سیدحسن نصرالله: چرا در پی سازش با وحشی‌ها هستید؟ | کشتار مردم رفح بر توحش رژیم اسرائیل مهر تایید زد روحانی: جنایت رفح بخشی از استراتژی جنگی اسرائیل است مخالفت پارلمان دانمارک با به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین شهادت ۷۲ آواره فلسطینی در ۴۸ ساعت گذشته (۸ خرداد ۱۴۰۳) نشست امروز شورای امنیت درباره حمله اسرائیل به رفح برگزار می‌شود (۸ خرداد ۱۴۰۳) پوتین: ناتو باید بداند که با چه چیزی بازی می‌کند قالیباف: جهان دیگر تحمل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را ندارد حماس: جامعه جهانی تصمیم قاطعی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی اتخاذ کند
سرخط خبرها

هند ناو جنگی به دریای سرخ فرستاد

  • کد خبر: ۲۰۸۵۲۰
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
هند ناو جنگی به دریای سرخ فرستاد
نیروی دریایی هند اعلام کرد در پاسخ به ادامه ناامنی در دریای سرخ و حمله شب گذشته به یک کشتی انگلیسی، با هدف تامین امنیت در این آبراهه بین‌المللی، یک ناوشکن موشک‌انداز به خلیج عدن فرستاده است.

به گزارش شهرآرانیوز، نفتکش انگلیسی «ام وی مارلین لواندا» شب گذشته (۲۶ ژانویه) مورد حمله نیروهای یمنی قرار گرفت و نیروی دریایی هند امروز (شنبه) اعلام کرد که یک ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده (INS Visakhapatnam) را در خلیج عدن مستقر خواهد کرد.

نفتکش انگلیسی مارلین لواندا دارای ۲۲ خدمه هندی و یک خدمه بنگلادشی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروی دریایی هند، به حفاظت از کشتی‌های تجاری و تضمین امنیت جانی در دریا پایبند و متعهد است.

نیروهای یمن مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته اند.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن در بیانیه ای گفت: این گروه از موشک های دریایی استفاده کرده و حمله مستقیم بوده است.

آمریکا نیز حمله نیروهای یمنی به ام وی مارلین لواندا را تایید کرده است.

این حادثه، تازه ترین مورد از حملات هواپیماهای بدون سرنشین به کشتی های تجاری در منطقه از جمله دریای سرخ و بخش هایی از دریای عرب است.

نیروی دریایی هند به طور قابل توجهی نظارت خود را در این منطقه متشنج افزایش داده و گروه های کاری متشکل از حدود ۱۰ ناو جنگی را در مواجهه با حملات اخیر به کشتی های تجاری به مقصد هند مستقر کرده است.

به دنبال این حملات، چندین شرکت کشتیرانی فعالیت خود را در دریای سرخ به حالت تعلیق درآورده‌اند، که دریانوردان را مجبور به تغییر مسیر و انتخاب مسیرهای طولانی‌تر در اطراف دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی کرده است.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع ارتش یمن و انصارالله را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->